מדריך קנייה באלי אקספרס בעברית מישראל

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים קונים את הקניות שלהם מהחנות הענקית של עליאקספרס, אבל עדיין הרבה מרגישים שחוויית הקנייה באלי אקספרס לא מספיק טובה וברורה והם לא מוצאים את מה שהם חיפשו. במדריך הזה ננסה לתת כמה עצות לקנייה יותר טובה באליאקספרס.

חנויות מומלצות באלי אקספרס

עלי אקספרס הוא לא חנות אחת, אלא איחוד של הרבה מאוד חנויות שמנוהלות על ידי אותה פלטפורמה. יש באלי אקספרס הרבה חנויות טובות ששיטוט בהן יכול לעזור לכם למצוא דברים שאתם אוהבים. אנחנו ממליצים על החנויות הבאות:

בגדי נשים:

בגדי גברים

בגדי תינוקות וילדים

נעליים

מוצרי ספורט

תכשיטים, שעונים ומשקפי שמש

צעצועים

איפור וקוסמטיקה

סמארטפונים, טאבלטים ומכשירי חשמל

לבית ולחצר

דברים לרכב

קנייה בעברית מאלי אקספרס

לאתר של אלי אקספרס יש ממשק בעברית שמאפשר לקנות את המוצרים בעברית. הבעיה היא שתוכנת התרגום שאלי אקספרס משתמשת בה היא לא כל כך טובה כרגע ולכן הרבה פעמים קשה להבין את התיאור. הרבה פעמים בתהליך הקנייה אנחנו מעוניינים להבין באופן חד וברור פרטים לגבי המוצר שאותו אנחנו קונים, ולכן הממשק של אלי אקספרס לא מספיק.

במצב כזה אני בדרך כלל מעביר את הממשק לאנגלית ומנסה להבין למרות השפה הזרה. לפעמים אפשר גם להפעיל את התרגום בכרום של גוגל טרנסלייט על הדף באנגלית ולנסות להבין מחדש את הדף. אמנם, גם התרגום של גוגל הוא לא תרגום מושלם אבל בדרך כלל אני מגלה שהתרגום שלהם יותר מוצלח מהתרגום של אלי אקספרס ולכן עוזר לי להבין יותר טוב את הדף ואת פרטי המוצר.

יש גם מספר אתרים שמאפשרים לקנות מוצרים מאלי אקספרס עם ממשק שלהם בעברית. החיסרון הגדול של האתרים האלו הוא שהאתרים האלו לוקחים עמלה על התיווך שלהם. בעיני יש בעיה יותר גדולה עם האתרים האלה, בגלל שהמגוון של המוצרים שלהם הוא הרבה יותר מצומצם מהמגוון של אלי אקספרס עצמם. אני משתמש באתרים האלו רק כשלא הצלחתי להסתדר אחרת.

קופונים באלי אקספרס

אחד הדברים שמייחד את הקופונים באלי אקספרס הוא האפשרות לקבל קופונים וכך לנסות להוזיל את הקנייה. אנשים שרגילים להסתובב הרבה בעלי אקספרס מכירים היטב את השיטה הזו, אבל קונים שמגיעים לעיתים רחוקות לקנייה באלי, הרבה פעמים לא יודעים על האפשרויות האלו.

יש כל מיני דרכים לקבל קופונים. חלק מהקופונים מחולקים כשאתם נכנסים לאתר או לאפליקציה והאתר מציע לכם לאסוף קופונים. יש הרבה יותר קופונים דרך האפליקציה בטלפון מאשר באתר בגלל שאלי אקספרס רוצים לעודד אנשים לקנות דרך האפליקציה. אגב, לפעמים גם המחיר של מוצר מסויים יכול להיות קצת יותר נמול באפליקציה. יש קופונים שאפשר להרויח דרך משחקים שאלי אקספרס מציעה או דרך ביקורים יומיים באתר. אני בדרך כלל לא משתמש באפשרויות האלו כי הרווח לא נראה לי משתלם.

אחת לכמה חודשים יש תקופת מבצעים בעלי אקספרס. למשל, יום הרווקים הסיני או יום שישי השחור, אבל יש עוד כמה מכירות באלי אקספרס כמו מכירת החורף והאביב. לפני כל יום מכירות כאלה כמות הקופונים תהיה הרבה יותר גדולה.

יש כמה סוגים של קופונים. יש קופונים כלליים של אלי אקספרס שיהיו טובים לכל קנייה שהיא בכל חנות. לדוגמא, בתקופה האחרונה אלי אקספרס נותנת למשתמשים חדשים קופון של 3$ שיכול לשמש בכל קנייה באתר. יש קופונים שנקראים קופוני סלקט או קופנים נבחרים. הקופונים האלו הם קופונים עם תנאים. הם הרבה פעמים טובים רק בזמן מסויים או מעל לסכום מסויים של קנייה או שרק חלק מהחנויות מקבלים אותם. גם את הקופונים האלו כדאי לאסוף. לבסוף, יש גם קופונים לפעמים של החנויות עצמן שמוכנות לתת הנחה על קנייה מעל סכום מסויים. הקופונים של החנות לפעמים יהיו זמינים יחד עם המוצר בלי מאמץ נוסף ולפעמים צריך להכנס בשבילם את הדף הראשי של החנות.

אפשר לצרף קופונים מסוגים שונים. אי אפשר להשתמש בכמה קופוני סלקט ביחד או בכמה קופונים של החנות, אבל אפשר לצרף קופוני סלקט עם הקופונים של החנות וכך לפעמים להשיג הנחה יפה. בדרך כלל הנחה כזו תהיה יותר זמינה בימים של מבצעים והסיכוי שתמצאו קופונים כאלו יגדל ככל שהקנייה שלכם היא בסכום יותר גדול. בדרך כלל על קנייה בסכומים נמוכים לא ניתן למצוא קופונים מתאימים.

סוגי משלוח באלי אקפסרס

שיטת המשלוח הרגילה של אלי אקספרס היא בעצם מגוון מאוד גדול של דרכי משלוח. חלקם יחסית מהירים וחלקם מאוד איטיים. כשאתם קונים מוצר זול ופשוט כמעט תמיד המוצר יישלח בדרך זולה מאוד שלא כוללת מספר מעקב והיא עוברת במשלוח ימי איטי. שיטת המשלוח הזו נקראת באתר Cainiao Super Economy Global והיא נשלחת דרך הדואר הסיני.

השיטה שהיא קצת יותר טובה היא AliExpress Standard Shipping שלפעמים ניתנת בחינם ולפעמים ניתנת בתשלום. הבעייה היא שגם השיטה הזו כוללת בתוכה הרבה מאוד סוגים של משלוח, חלקם יחסית מהירים דרך מדינות שונות עם עדיפות מיוחדת בדואר ישראל וחלקם איטיות מאוד דרך ספינות בים, והיא לוקחת כמעט תמיד כמה חודשים. בינתיים אלי אקספרס לא מספקת מידע לפני הקנייה באיזה שיטת משלוח החפץ שלכם יישלח.

אפשר לפעמים לדעת לפי מספר המשלוח איזה סוג של משלוח קיבלתם, אם כי זה לא תמיד נכון. משלוחים שמתחילים באותיות RS בדרך כלל הם הכי טובים. משלוחים שמתחילים באותיות LX או RU הם פחות טובים ובעיני המשלוחים הגרועים ביותר הם אלו שמתחילים עם האותיות LB. לפעמים אפשר לדבר עם המוכר ולשאול אותו מאיפה יהיה המשלוח ולבקש ממנו מראש שהמשלוח יהיה בשיטה יותר טובה, אבל לא תמיד זה עובד.

יש גם אפשרות לבחור במשלוחים עם חברות משלוח בינלאומיות מוכרות בתוספת תשלום. אם קניתם מוצר יקר אולי כדאי לשקול משלוח עם החברות האלו, למרות שגם המשלוח איתם הוא רחוק מלהיות מושלם.

בשנה האחרונה יש מספר קטן של מוצרים שמתחילים להשלח ממחסנים קרובים בישראל או בקפריסין. אם האפשרות הזו מופיעה לכם כדאי מאוד לבקש את המחסנים האלו למשלוח כי זה יוזיל עלויות וגם יגרום לכך שהמשלוח יגיע הרבה יותר מהר.

האם המוכר באלי אקספרס אמין?

אחת השאלות שהכי מטרידה אנשים לפני שהם קונים באלי אקספרס היא האם המוכר שאני קונה ממנו הוא אמין. לפעמים הקנייה באלי אקספרס יכולה להיות ממש לא נעימה והמוצר עלול להגיע מקולקל או לא להגיע בכלל. הבעיה היא שאלי אקספרס מורכבת מאלפי מוכרים שונים שחלקם אמינים מאוד וחלקם בעייתיים.

חייבים לומר שהמצב באלי אקספרס הולך ומשתפר משנה לשנה. המצב כיום הוא הרבה יותר טוב מאשר לפני כמה שנים, והיום כמות המוכרים האמינים היא הרבה יותר גדולה. למרות זאת, רמת האמינות של הקנייה באלי אקספרס רחוקה מאוד מהרמה של אמזון ואתרים גדולים אחרים.

קשה מאוד לזהות אלו מוכרים הם המוכרים האמינים ביותר. הסימנים שעומדים לרשותנו הם מספר סימנים: אנחנו יכולים לבדוק עד כמה החנות ותיקה, מה רמת הציון שנותנים לה הגולשים ומה הביקורות שיש עליה. הבעיה הגדולה עם השיטות האלו היא שהעניין הזה לא מספיק מסודר באלי אקספרס ולמוכרים מאוד קל לזייף את חוות הדעת הוא לקנות אותן.

איך להגן על עצמי בקנייה?

אלי אקספרס מאפשרת לפתוח דיון על כל מוצר שקניתם ולא הייתם מרוצים, בין אם הסיבה היא שהמוצר לא הגיע ובין אם הסיבה היא שהמוצר הוא לא טוב. לדיון כזה קוראים דיספיוט. על כל מוצר שאתם קונים יש זמן שהוא הזמן האחרון שעד אליו ניתן לפתוח דיספיוט באלי אקספרס. כדאי לשים לב שהתאריך הזה לא עובר ועדיין לא קיבלתם את המוצר. אם התאריך מתקרב ועדיין לא קיבלתם את המוצר אתם יכולים לבקש הארכה של תקופת הדיספיוט.

במקרה שבו פתחתם דיספיוט אז רוב המוכרים ינסו ללכת לקראתכם ולתת לכם פיתרון או זיכוי, אבל אם יש בינכם ויכוח אלי אקספרס אמורה להתערב ולראות את הטענות של שני הצדדים ולהכריע לטובת אחד מהצדדים. כדאי לכתוב את כל הטענות שלכם באופן בהיר וברור. לפעמים כדאי לפנות לדואר ישראל ולקבל מהם בכתב באנגלית הצהרה שתכריז מה בדיוק קרה למוצר.

לפעמים אתם תרצו לדבר עם שירות לקחות ולקבל מענה אנושי כדי להסביר את הבעיה שלכם. כדי לקבל מענה אנושי תכנסו לשירות הלקוחות ותכתבו כל הזמן human agent now עד שתקבלו מענה אנושי חי.

בחלק מהמקרים ניתן לעשות קנייה באלי אקספרס בעזרת פייפל. הייתרון הגדול של קנייה בפייפל הוא שאתם יכולים לקבל הגנה על הקנייה גם מהחברה שלהם וזה יכול לתת לכם עוד ביטחון בקנייה.

כתוב/כתבי תגובה