המשלוח מאמזון לא הגיע – מה לעשות?

תא דואר

כמו כל העולם, גם אתם התחלתם לקנות באמזון אבל החבילה שלכם מאמזון לא מגיעה. מה כדאי לכם לעשות?

קודם כל, אל תכנסו לפאניקה. הסיבה העיקרית שאמזון כל כך ידועה בכל העולם היא בין היתר בגלל שירות הלקוחות המצויין שלה. לא יהיה מצב שתשארו בלי החבילה ולא תקבלו זיכוי כספי מלא על החבילה שלכם. כיוון שנשלחים כל כך הרבה דברים לישראל לפעמים קורה שהמשלוח לא עובד טוב.

איך ניתן לנסות לברר מה קורה עם המשלוח שלכם מאמזון?

תבדקו את מצב המשלוח באתר

דבר ראשון, כדאי להכנס לאתר של אמזון ולבדוק מה המצב של המשלוח. יכול להיות שהתאריך הצפוי של המשלוח עדיין לא הגיע. כדי לבדוק את מצב המשלוח צריך להכנס לאתר ובשורת הכותרת לבחור "החזרות והזמנות". (אם האתר של אמזון לא מופיע לכם בעברית כדאי לכם לקרוא את המדריך שלנו לאמזון בעברית).

שורה עליונה אמזון בעברית

אחרי הבחירה הזו ייפתח לכם דף עם כל ההזמנות שלכם מהתקופה האחרונה. לכו להזמנה שלא הגיעה ותבחרו בצד שמאל שלה את האפשרות "עקוב אחר החבילה".

אמזון הזמנות

כך תוכלו לקבל את כל הפרטים לגבי החבילה שלכם. אמזון יודיעו לכם מתי התאריך שבה ההזמנה צפוייה להגיע, האם היא מתעכבת או שהיא נמצאת אצל הספק בישראל. לפעמים יהיה כתוב לכם שהחבילה כנראה הלכה לאיבוד ואז אתם יכולים לבקש לקבל החזר. אני הייתי מחכה עוד כמה ימים גם במצב כזה, כי הרבה פעמים החבילה בסופו של דבר מגיעה.

חברת I-Parcel למשלוח הבינלאומי

אמזון עושים את השליחות לישראל בדרך כלל דרך חברת שליחות בינלאומית שנקראת I-Parcel. החברה הזו אחראית על ההעברה של המוצר מארה"ב ומאירופה לישראל, ובישראל היא מוסרת את החבילה לאחת מחברות ההפצה הישראליות שפועלות בשטח. בסופו של דבר עיקר הממשק שלנו הוא מול החברות הישראליות ולא מול החברה הבינלאומית.

לפעמים, בזמן ההעברה בין החברה הבינלאומית לבין החברה הישראלית נוצר מצב שבו אמזון מקבלים הודעה על ניסיון למסור את החבילה ולכן הם יעדכנו את מצב החבילה שלכם לכזה שנעשה ניסיון למסירה. אל תתרגשו במצב כזה. בדרך כלל תוך יום או יומיים תקבלו הודעה על תיאום זמן מסירה בישראל.

בחלק מהמקרים מספר החבילה בישראל הוא לא אותו מספר כמו מספר החבילה של אמזון, ואנחנו גם לא יודעים לאיזה חברה ישראלית המשלוח נמסר, ולכן נוצר בלבול כשמנסים לברר מה עלה בגורלה של החבילה. אם אתם רוצים לברר מה חברת המשלוח הבינלאומית עשתה עם החבילה ניתן לפנות במייל לחברת I-Parcel במייל הזה: ‏trackmyparcel@i-parcel.com.

אפשרות אחרת היא להשתמש באתר המצויין לחבילות בינלאומיות TRACK 17. באתר הזה אתם פשוט רושמים את מספר החבילה הבינלאומית שלכם והאתר ייתן לכם את כל הפרטים לגבי המשלוח הבינלאומי: מתי החבילה נמסרה לישראל, לידי איזו חברה החבילה נמסרה ומה מספר החבילה שלה אצל חברת המשלוח הישראלית.

פנייה לחברת השליחות הישראליות

יש לחברות המשלוח הישראליות מספרי טלפון שבהם ניתן לפנות אליהם ולברר מה קורה עם החבילה שלכם:

  • דואר ישראל – מוקד השירות 171 בין הימים א' – ה' 8:00-17:00 יום ו' 08:00-12:00.
  • מוקד דואר שליחים של דואר ישראל – 076-8870570/1/2/3/4.
  • מוקד של דואר ישראל לפניות בנושא חבילות מאמזון בלבד (לא תמיד עונים, תלוי במזל) 076-8871216.
  • בר הפצה – 073-2131968. ניתן גם לפנות במסרון למספר 0525944916 או לפנות בפייסבוק או בווטסאפ.
  • DHL – טלפון *345 או למספר 1-700-707-345.
  • EMS – טלפון 076-8870007. ניתן גם לפנות במייל Internet-sahar-huts@postil.com.
  • חברת געש – טלפון 0722608000. מייל: cs@gaashwd.com
  • GCX – באתר של החברה יש כמה אפשרויות לפנייה כמו צ'אט ומעקב משלוחים.
  • אקסלוט – ניתן לפנות לאתר של החברה או למייל cs@exelot.com.
  • חברת UPS בטלפון 073-2170100.
  • חברת BOXIT בטלפון ‭1-700-077-073
  • חברת געש – 0722608000

בדרך כלל חברות המשלוח הישראליות עושות מעל ומעבר כדי למצוא את החבילה שלכם ולהביא אותה אליכם במהירות האפשרית, אבל אם אתם מרגישים שאתם לא מקבלים מהחברות האלו מענה, כדאי לפנות לשירות הלקוחות של אמזון, ולבקש מהם להתערב. אמזון ידאגו לכך שחברת השליחויות תתן לכם את השירות שמגיע לכם. אתם יכולים להיעזר במדריך שלנו לפנייה לשירות לקוחות באמזון.

החבילה הלכה לאיבוד – מה לעשות?

לפעמים, גם אחרי ניסיון ברור למצוא את החבילה, אין מנוס מההבנה שהחבילה שלנו הלכה לאיבוד. במקרה כזה נחזור לאתר של אמזון, נלך לרשימת ההזמנות שלנו ונבקש לבטל את ההזמנה ולקבל את הכסף בחזרה.

לפעמים, כשתבואו להזמין את המוצר פעם נוספת תגלו שהמחיר שלו עלה או שמחיר המשלוח שלו לישראל עכשיו הוא יותר גבוה ממה שהוא היה מקודם. במקרה כזה, כדאי לנסות לפנות לשירות הלקוחות של אמזון ולהסביר להם את הבעייה. בחלק לא קטן מהמקרים יצא לנו לשמוע שאמזון הסכימו למכור את המור במחיר הזול שהיה לכם לפני שהחבילה הלכה לאיבוד.

כתוב/כתבי תגובה